• Пошук по сайту
  • Пошук по документах

Інспектори праці

Переваги ОМС у разі діяльності інспектора праці

1. Оперативне реагування на порушення законодавства про працю
 

2. Штрафи, які накладені інспекторами праці ОМС, надходять до місцевого бюджету (на відміну від інспектора Держпраці, штрафи якого спрямовуються до державного бюджету)

3. Легалізація зайнятості зменшує рівень безробіття

 

4. Руйнування інспектором схем виплат заробітної плати (або її частини) «у конвертах» прямо впливають на збільшення доходів до місцевого бюджету у вигляді ПДФО

6 грудня 2016 року Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 1774-VIII було доповнено частиною третьою статтю 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якою делеговано повноваження виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад (далі - ОМС) здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення та накладення штрафів за їх порушення.

Тільки 26 квітня 2017 року Постановою Кабінету Міністрів України № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» було визначено механізм здійснення заходів контролю ОМС - Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю.

14 травня 2019 року Постанова № 295 скасована рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду (судова справа № 826/8917/17).

21 серпня 2019 року Уряд прийняв новий Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (Постанова КМУ від 21.08.2019 № 823).

З цього часу у Луганській області, окрім інспекторів Держпраці, мають контрольні повноваження інспектори семи ОТГ та м. Сєвєродонецька (зі списком інспекторів праці можна ознайомитися у реєстрі посвідчень Держпраці).

Відповідно до Порядку, інспектори праці ОМС мають право здійснювати перевірки з трьох питань:

1) своєчасної та у повному обсязі оплати праці;

2) дотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;

3) оформлення трудових відносин.

Урядом змінено порядок накладення штрафів: відтепер у разі виявлення порушення законодавства про працю штрафи накладаються не одночасно, а тільки під час повторної перевірки, якою зафіксоване невиконання припису про усунення порушень. Це не поширюється на перевірки з питань легалізації зайнятості: за неоформлених працівників буде негайно накладено штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за одного виявленого неоформленого працівника.

Державний нагляд за діяльністю інспекторів праці ОМС здійснює Головне управління Держпраці у Луганській області.

Інспектори праці ОМС мають всі повноваження для проведення інспекційних відвідувань відповідно до нового Порядку, відмова у розгляді звернень жителів міста чи ОТГ щодо порушень законодавства про працю неможлива, оскільки невиконання функцій контролю за додержанням законодавства про працю за наявності уповноваженого інспектора праці ОМС є невиконанням ОМС обов’язку, визначеного законом.